Over Dutch Man

Dutch Man is de representatieve branchevereniging van Nederlandse borstel-, kwasten- en houtwarenproducenten. Dutch Man werd in 2015 opgericht door een fusie van de Vereniging van Nederlandse Borstelfabrikanten en de Vereniging HAS (Houtwarenindustrie).

Wij zijn trots op de enorme range aan kwaliteitsproducten die Dutch Man leden maken en die zowel nationaal als internationaal worden herkend. Dat gaat niet zonder de passie, het vakmanschap, de creativiteit en het ondernemerschap van onze leden.

Dutch-Man is een sterke en actieve branchevereniging, die het collectief van de maakindustrie zichtbaar wil maken en de producten nationaal en internationaal in beeld brengt.

Met individuele vragen over arbeidsvoorwaarden, juridische onderwerpen en strategisch advies staat het secretariaat van de vereniging de leden bij met advisering.

Uitdagingen en ambities
Dutch Man wil het imago en de concurrentiepositie van de branche nationaal en internationaal verbeteren door innovatie en economische waarde tastbaar en zichtbaar te maken. Innovatie en duurzaamheid (van een lineair naar circulair) ziet Dutch Man als een toegevoegde waarde in moderne (product)toepassingen.

De leden van Dutch Man zijn in de basis al sterk onderling verbonden. Het gaat doorgaans om MKB familiebedrijven, waar een grote diversiteit aan hoogwaardige producten wordt gemaakt.

In de bedrijven is veel kennis en kunde aanwezig over producten, grondstoffen en productinnovatie. Zij werken op een creatieve manier aan vernieuwing en kiezen bewust voor duurzaam ondernemen.

Dutch Man wil op deze sterke basis voortbouwen door onder andere:

  • bijeenkomsten te organiseren om kennis en kunde te delen
  • samenwerking tussen leden en toeleveranciers en afnemers te bevorderen
  • Collectieve PR voor de NL maakindustrie
  • Het exportpotentieel van de bedrijven verder te ontwikkelen
  • het thema duurzaamheid centraal te stellen in de branche strategie

Met deze gezamenlijke initiatieven creëert Dutch Man een economische meerwaarde voor de maakindustrie die  de nationale en internationale concurrentiepositie moet behouden en